אילו יינות מתאימים לך?

יין הוא משקה נהדר. יש לו יתרונות בריאותיים רבים, כולל היותו נוגד חמצון והפחתת הסיכון למחלות לב. אבל יש אנשים שמתקשים למצוא יינות שהם אוהבים ויבחרו מתוך רשימה זו יכולים לעזור לך למצוא את היין המתאים לך!

אם אתם כמוני, אתם בוודאי חושבים על יין כעל חומר טעים שעושה הכל טוב יותר. עם זאת, מסתבר שאולי יש כמה יתרונות בריאותיים משתיית יין! אני לא מדבר על הדברים הצרפתיים המפוארים או אפילו על הבצירים של קליפורניה. לא — אני מדבר על כל סוג של יין, כולל יינות קופסאות זולים ואפילו יינות קנקנים זולים יותר. אז אם תהיתם אם יין טוב לבריאות שלכם או לא (רמז: זה כן), הנה מה שהמדע מצא עד כה.

אילו יתרונות בריאותיים קיימים ליין?

יין הוא משקה שקיים כבר אלפי שנים, ואין זה מפתיע שהוא הפך לאהוב בקרב רבים. לא רק יין טעים, אלא יכול להיות לו גם כמה יתרונות בריאותיים משמעותיים.

יין מכיל נוגדי חמצון ופוליפנולים (שניהם תרכובות מועילות), המסייעים להילחם ברדיקלים החופשיים בגוף. רדיקלים חופשיים הם מולקולות לא יציבות הפוגעות ב-DNA ובממברנות התא וכן גורמות לדלקת, מה שעלול להוביל להתפתחות תאים סרטניים בגוף אם לא נשלטים על ידי נוגדי חמצון כמו אלו שנמצאים ביין אדום או ביין לבן!

רזברטרול – סוג של נוגד חמצון המצוי באופן טבעי בענבים – הוכח כמוריד את רמות הכולסטרול כאשר הוא נצרך באופן קבוע לאורך זמן; זה אומר פחות סיכון להתקף לב או שבץ מוחי גם בהמשך הדרך 🙂

יינות כהים

יין אדום: מרלו, קברנה סוביניון ופינו נואר כולם יינות אדומים שיש בהם טאנין. טאנין הוא תרכובת שנמצאת בקליפת הענבים (ופירות אחרים), אשר מעניקה להם את צבעם וגם גורמת לפה שלך להרגיש יבש יותר ממה שהיית רוצה שיהיה. רוזה: פינו גרי, סוביניון בלאן וריזלינג הם כולם רוזה – וכולם טעימים מדהים עם פירות ים!

יינות קלים

יינות לבנים הם בדרך כלל קלים יותר ובעלי אלכוהול נמוך יותר מאשר אדומים. הם מוגשים גם צוננים, אך ניתן להגיש אותם בטמפרטורת החדר. יינות לבנים משודכים לרוב עם פירות ים ודגים, אך הם יכולים להשתלב גם עם מאכלים קלים יותר כמו סלט או פסטה.

המפתח לזיווג יין לבן הוא מציאת טעמים משלימים המשלימים זה את זה – כמו המתיקות של לחמים מתוקים (לבלב פרה) המתואמים עם החומציות של סוביניון בלאן מאזור האי הצפוני של ניו זילנד.

יין אדום

יין אדום טוב בשבילך. יין אדום הוא סוג המשקה הטוב ביותר שקיים, ואם אתה לא אוהב את זה, אז אתה טועה. יין אדום טוב ללב שלך מכיוון שהוא מלא בנוגדי חמצון הנקראים פוליפנולים שעוזרים לשמור על העורקים שלך נקיים ולפנות כל הצטברות פלאק בהם. אתה יודע מה עוד יש את אותם מאפיינים? ענבים! אז אם אתם מתכוונים לאכול ענבים או לשתות יין אדום כחלק משגרת היומיום שלכם, קדימה לבחור איזה מהם יתן לכם יותר הנאה (רמז: זה לא אכילת ענבים).

יין אדום יכול גם לעזור להילחם בלחץ דם גבוה על ידי הרפיית השרירים סביב כלי הדם בכל הגוף אשר מוריד את לחץ הדם באופן טבעי מבלי לקחת כדורים או לעבור ניתוח; זה גורם לי להרגיש כאילו אני חי באיזה עולם פנטזיה שבו הרופא שלי סיפר לי על כל היתרונות המדהימים האלה אבל לא הזהיר אותי לגבי תופעות לוואי כלשהן! זה כמעט טוב מכדי להיות אמיתי…

יין לבן

יין לבן עשוי מענבים לבנים, אז אתה יודע שהוא הולך להיות קל ופירותי. יינות לבנים מוגשים בדרך כלל צוננים, מה שהופך אותם לבחירה מרעננת לאחר יום חמים או במהלך חודשי הקיץ.

יינות לבנים משתלבים היטב עם פירות ים (תחשבו על צדפות), סלטים ופלטות גבינות – אבל הם גם משתלבים היטב עם מנות דגים כמו סלמון או בקלה!

אם אתם מחפשים יין שיתאים לארוחת הערב שלכם, למה שלא תנסו אחד מאלה? הם נבדקו ואושרו על ידי צוות המומחים שלנו.

לפרטים נוספים : winebox